Close this search box.
بهترین دکتر درمان صرع

بهترین متخصص درمان صرع

آیا تا به حال کسی را دیده اید که جلو چشمتان تشنج کند؟ به چه علتی به دنبال بهترین متخصص صرع می گردید؟

حتی تصور این اتفاق تلخ و هراس آور است. اغلب افرادی که با این صحنه مواجه می شوند دستپاچه شده و نمی دانند که باید چه عکس العملی نشان دهند.

اگر شما خواننده این مقاله، خود تجربه تشنج را داشته باشید، می دانید که این عارضه می تواند به میزان قابل ملاحظه ای روابط اجتماعی و بین فردی شما را تحت تاثیر قرار دهد. حالت روحی که پس از تشنج برای افراد ایجاد می شود حسی توامان با شرم و خجالت است.

غالب افراد صرع و تشنج را به عنوان یک پدیده واحد می شناسند، این باور اشتباه موجب شده تمامی تشنج ها را صرع بنامند. باید توجه داشته باشید که تشنج تنها نشانه ای شایع از بیماری صرع است و خود بیماری صرع قلمداد نمی شود. بنابراین درمان صرع الزامی است.

در ادامه این مقاله به بررسی پیرامون بیماری صرع و همچنین نشانه ها و چگونگی درمان آن می پردازیم:

truncate dir-rtl

دانستنی های مهم در مورد صرع

بهترین متخصص درمان صرع چه می کند؟

صرع نوعی بیماری عصبی مرکزی است که در آن فعالیت سلول های مغز دچار اختلال می شود. از این رو فرد مبتلا به صرع، تشنج را تجربه می کند که خود علائمی نظیر عدم هوشیاری و احساسات نا متعارف را در پی دارد. این اختلال باید کنترل شود. به همین دلیل افرادی که آن را تجربه می کنند، لازم است به دنبال بهترین متخصص درمان صرع باشند.

بهترین دکتر صرع علت را شناسایی می کند

گرچه برای بروز این بیماری علت مشخصی شناخته نشده است، اما فاکتورهایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد می توان علت احتمالی این بیماری دانست:

• ژنتیک
    می توان برخی از انواع صرع را با علت ژنتیک توجیه کرد. به این منظور محققین تاثیر ۵۰۰ ژن در ایجاد صرع را مشخص کرده اند که دارا بودن این ژن در افراد می تواند آن ها را مستعد ابتلا به صرع کند.
  • ضربه و آسیب به سر
    افرادی که بر اثر ایجاد سانحه به سرشان ضربه وارد می شود به احتمال بالاتری به صرع مبتلا خواهند شد. البته که هر سانحه ای را نمی توان علت بیماری صرع دانست.
  • بیماری مغزی
    سکته مغزی و همچنین تومورهای مغز نیز می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری صرع کند.
  • بیماری های عفونی
    از جمله بیماری هایی که مرتبط به مغز بوده، بیماری ناشی از عفونت مننژیت، ایدز و آنسفالیت هستند که ابتلا به هر یک شانس ابتلا به بیماری صرع را در افراد چند برابر می کند.
  • اختلالات مادرزادی
    زمانی که مادر باردار باشد عواملی نظیر عفونت، تغذیه نامناسب و کاهش اکسیژن از علت ابتلا به بیماری صرع در نوزاد خواهد شد که البته می تواند فلج مغزی را نیز در پی داشته باشد.

چرا یافتن بهترین متخصص درمان صرع با اهمیت است؟

گاها این امکان وجود دارد که برخی اختلالات مانند اوتیسم، نوروفیبروماتوزو و توبروس اسکلروز به عنوان بیماری زمینه ای موجب بروز صرع در بیماران شوند.

علائم بیماری صرع از فردی به فرد دیگر متفاوت است برای مثال یک فرد مبتلا به صرع در حالت تشنج می تواند دچار تنود عضلانی و پرش ناگهانی و بی اداره اندام شود، این در صورتی است که در فردی دیگر علامت تشنج با خیره شدن همراه است.

همانطور که اشاره شد تنها با تجربه یک تشنج نمی توان برای این بیماران تشخیص بیماری صرع را داد، لذا برای تشخیص قطعی بیماری صرع حداقل دو صرع غیر تحریک شده الزامی است.

گاها افرادی که دچار تشنج های خفیف می شوند، حتی با عدم ابتلا به صرع می بایست برای درمان اقدام کرده و از درمان های گیاهی و یا حتی جراحی بهره مند شوند . چراکه این گونه صرع ها می تواند فعالیت های روزمره این افراد نظیر رانندگی کردن را با خطر همراه کند.

از نشانه های آن می توان موارد زیر را نام برد:

• صحبت کردن منقطع و بریده بریده
  • تنود عضلانی و پرش اندام هایی مانند دست و پا
  • عدم هوشیاری
  • ابتلا به برخی علائم اختلال روانی
  • گیج شدن

علائم این اختلال می تواند زنگدگی افراد را با اختلال رو به رو کند و از کیفیت آن بکاهد. به همین دلیل یافتن بهترین دکتر برای کنترل صرع از ضروریات است.

بهترین متخصص درمان صرع

در صورت عدم مراجعه به متخصص چه خطراتی شما را تهدید می کند؟

حملات تشنجی صرع می تواند عوارضی را برای بیماران به وجود آورد که در ادامه به آن می پردازیم:

• احتمال شکستی در صورت افتادن از ارتفاع
  • خفگی در صورت تشنج در آب
  • ایجاد سانحه به علت عدم کنترل بر حرکات غیر ارادی
  • به وجود آمدن نقایص جنینی در صورت ابتلای مادر به صرع
  • اختلالت روانی ناشی از تاثیرات ذهنی از ابتلا به صرع
  • مرگ های ناگهانی

بهترین متخصص درمان صرع بیماری را کنترل می کند

متخصصین خط اول درمان بیماری صرع را تجویز دارو می دانند و اگر بیماری بهبود نیافت از جراحی برای درمان استفاده می کنند.

دارو هایی که برای بیماری صرع تجویز می شود، اغلب تسکین دهنده و کاهش دهنده تشنج ها است. از این به داروهای صرع داروهای ضد تشنج نیز می گویند.

اگر با مصرف این دارو ها فرد به مدت طولانی تشنج را تجربه نکند، می تواند با نظر متخصص خود مصرف دارو ها را متوقف کند.

استفاده از این دارو ها و تهیه آن ها  برای درمان صرع در کودکان گاها والدین را با چالش مواجه می کند. به همین دلیل متخصصین سعی دارند با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد مصرف این داروها را تجویز کنند.

درمان صرع با جراحی در وهله بعدی مد نظر است.

در صورتی که ناحیه آسیب دیده درست در مراکز گفتار و حرکات باشد، جراحی طی هوشیاری صورت می گیرد تا جراح از هوشیار و سلامت بودن بیمار اطمینان یابد.

متخصص مغز و اعصاب خوب، ابتدا با معاینه دقیق مغز بیمار میزان و نواحی درگیر صرع را مشخص کرده و در صورت جزئی بودن آسیب این ناحیه اقدام به جراحی می کند. چراکه اگر این جراحی توسط متخصصین بی تجربه صورت گیرد، ممکن است بیماران را با اختلالات گفتاری، حرکتی، بینایی و شنوایی مواجه کند.

سخن آخر

با این حال عوارض ناشی از جراحی را می توان در این دانست که برخی افراد طی جراحی مغز تغییرات عمده در تفکر را تجربه می کنند. لذا توجه به این نکته ضروری است که اگر مبتلا به این بیماری هستید اولین قدم برای درمان را، پیدا کردن بهترین متخصص مغز و اعصاب بدانید تا دچار عوارض ناشی از جراحی نشوید. مراجعه به بهترین متخصص درمان صرع موجب کنترل بیماری شده و به شما در راستای کنترل آن کمک به سزایی خواهد کرد.