Search
Close this search box.
درمان افسردگی با rTMS

درمان افسردگی با rTMS

شما نیز ممکن است بارها نام درمان افسردگی با rTMS را شنیده باشید. این روش درمانی از جمله درمان‌های سریع و مؤثری است که از پیدایش خود تا به امروز توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد. آر تی ام اس مزایای قابل‌توجهی برای شما به همراه دارد و عوارض آن نیز بسیار کم هستند. این روش درمانی دارای ویژگی‌های خاصی است که در ادامه این نوشتار آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

درمان افسردگی با rTMS چقدر زمان نیاز دارد؟

افرادی که به افسردگی مزمن مبتلا هستند نیاز به ۴ الی ۶ هفته زمان برای درمان دارند. در هر هفته بایستی ۵ جلسه درمان با Rtms را تجربه نمود تا در نهایت به شرایط نرمال دست یافت. درمان افسردگی با rTMS مزیت های قابل توجهی نسبت به دارو درمانی دارد. اگر با فرایند دارو درمانی آشنایی داشته باشید می دانید که عوارض زیادی به همراه دارند؛ اما این روش عوارض چندانی نداشته و به عنوان یکی از درمان های غیر تهاجمی شناخته می شود.

درمان بیماری های مغز و اعصاب با rTMS

در برخی موارد ممکن است بیمار با سوزش‌ها و خارش‌هایی در ناحیه مورد نظر مواجه شود که طبیعی هستند. برخی عوارضی همچون تشنج را برای این روش درمانی اعلام نموده‌اند که باید بگوییم که جزء عوارض نادر است. با انتخاب یک مرکز درمانی مجهز و پیشرفته این امکان را خواهید داشت تا به بهترین حالت ممکن از روش درمانی آر تی ام اس بهره‌مند شوید.

درمان افسرگی با آر تی ام اس

آیا درمان افسردگی با rTMS مؤثر است؟

این پرسشی است که احتمالاً ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. در حال حاضر از درمان افسردگی با rTMS به‌عنوان روشی نوین و پیشرفته یاد می‌گردد. اگر به‌واسطه دارو درمانی به نتایج مورد انتظار خود دست نیافته‌اید آر تی ام اس می‌تواند راهگشای شما باشد تا در مدت‌زمان کوتاهی به بهبود دست یابید. بر اساس تحقیقاتی که در مراکز پزشکی شیکاگو انجام شده‌اند حدود ۷۰ درصد از افرادی که این درمان را تجربه کرده اند به بهبود دست یافته و شرایط مطلوبی دارند.

فراموش نکنید که افسردگی نوعی بیماری بازگشت‌پذیر است و بایستی به دنبال یافتن روشی مناسب برای جلوگیری از بازگشت این بیماری باشید. در درمان افسردگی با آر تی ام اس می‌توانید از یک روش ترکیبی برای بهبود خود استفاده کنید. این روش با قدرت بالای خود می‌تواند به درمان افسردگی‌های حاد کمک کرده و به این طریق مانع از بازگشت دوباره آن‌ها شود. با این تفاسیر می‌توان درمان افسردگی با rTMS را روشی مؤثر دانست که با استفاده از آن می‌توانید به نتایج مورد انتظار خود دست یابید.

مزایای درمان افسردگی با آر تی ام اس

درمان افسردگی با rTMS مزایای قابل‌توجهی برای بیماران به همراه دارد. این مزایا به شرح زیر هستند.

عدم نیاز به بی‌حسی و آرام‌بخش

ساختار درمان افسردگی با آر تی ام اس به‌گونه‌ای است که برای شروع در هر جلسه نیازی به داروهای بی‌حسی نخواهید داشت. فراموش نکنید که داروهای بی‌حسی ممکن است عوارض زیادی به همراه داشته باشند و شما با این روش می‌توانید از بروز این عوارض جلوگیری کنید.

عوارض جانبی پایین

دومین مزیت استفاده از آر تی ام اس برای درمان افسردگی عوارض جانبی پایین آن است. در موارد نادر ممکن است این روش درمانی عوارضی همچون سردرد و ناراحتی‌های خفیف را برای شما به همراه داشته باشد. در بخش‌های قبل نیز اشاره نمودیم که تشنج جزء موارد نادر است؛ اما برای جلوگیری از بروز آن باید حتماً پیش از درمان غربالگری را انجام دهید.

بهبود سریع‌تر

در پروسه دارودرمانی حدود دو هفته زمان می‌برد تا علائم بهبود در فرد بیمار ظاهر شوند؛ اما در درمان افسردگی با rTMS می‌توان علائم بهبود را در همان هفته اول شاهد بود. این امر نشان‌دهنده سرعت بالای این روش درمانی در بهبود است که می‌تواند شرایط مطلوبی را پیشروی شما عزیزان قرار دهد.

عدم نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری

پس از پایان جلسات درمان افسردگی با آر تی ام اس نیازی به گذراندن دوره نقاهت و ریکاوری نخواهید داشت.

بهبود علائم شناختی

افسردگی اثرات زیادی در ایجاد اختلالات شناختی و کاهش عملکرد مفید مغز دارد. باتوجه‌به این موضوع روش آر تی ام اس شرایطی را برای شما فراهم می‌سازد تا عملکرد شناختی خود را بهبود بخشیده و افزایش دهید.

عدم ابتلا به عوارض مصرف داروهای افسردگی

مصرف داروهای افسردگی عوارض زیادی همچون خشکی دهان، اختلال در عملکرد جنسی، افزایش وزن و ناراحتی دستگاه گوارش را به همراه دارد. به‌موجب درمان افسردگی با rTMS می‌توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد.

آیا درمان افسردگی با آر تی ام اس برای همه بیماران مناسب است؟

این روش درمانی برای افرادی که از افسردگی دوقطبی رنج می‌برند انتخابی عالی است. همچنین درمان با آر تی ام اس برای بیمارانی که علائم افسردگی DB دارند نیز مؤثر می‌باشد. برای تشخیص دقیق‌تر این که درمان افسردگی با Rtms برای شما مناسب است یا خیر بایستی حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

سؤالات متداول

آیا درمان افسردگی با rTMS روشی تأیید شده است؟

بله در سال ۲۰۰۸ بود که این روش درمانی توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفت.

برای درمان به روش آر تی ام اس نیاز به داروی بیهوشی داریم؟

داروی بیهوشی و یا بی‌حسی خاصی برای این روش درمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و این از مزیت‌های بارز آر تی ام اس است.

علائم بهبود در روش آر تی ام اس چند وقت پس از درمان بروز می‌یابند؟

در این روش درمانی علائم بهبود در همان هفته اول خود را نشان خواهند داد؛ زیرا آر تی ام اس روشی سریع برای درمان افسردگی است.

نتیجه‌گیری

باتوجه‌به مطالبی که بیان شد می‌توان به این نتیجه دست‌یافت که درمان افسردگی با rTMS روشی سریع است که در مدت‌زمان کوتاهی می‌تواند شما را بهبود برساند. در این روش درمانی نیاز به داروهای بی‌حسی نیست و عوارض خاصی برای شما به همراه نخواهد داشت. بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته درباره این روش درمانی حدود ۷۰ درصد از افرادی که آن را تجربه کرده اند به بهبود دست یافته و شرایط نرمالی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط