Search
Close this search box.
درمان های خانگی میگرن

راهکار های درمان میگرن در خانه

اصلی ترین راهکار های درمان میگرن در خانه چیست؟ آیا می دانید برای درمان میگرن در منزل چه خوراکی هایی مفید است؟ در این مقاله از سایت دکتر ناصر مهربان قصد داریم به هر آنچه باید در این خصوص بدانید، اشاره کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای درمان میگرن در خانه چه بخوریم؟

برخی از مواد غذایی ممکن است در کاهش شدت و فراوانی حملات میگرن در خانه موثر باشند. این شامل مواردی مانند زنجبیل، سبزیجات مثل اسفناج و کلم، ماهی‌های چرب مانند ماهی‌های سردابی (ماهی‌های روغنی مثل ماهی قزل آلا یا ماهی سردابی دیگر)، دانه های روغنی مثل بادام، کره بادام زمینی و بذر کتان، می‌شود. همچنین، مصرف آب کافی و جلوگیری از گرسنگی یا نوشیدنی های الکلی و مصرف قهوه نیز می‌تواند در حملات میگرن موثر باشد که لازم است با راهکار های خانگی درمان شود.

جدول درمان میگرن در خانه

درمان‌های خانگی برای میگرنکاربرد تکمیلی و گیاهی در درمان میگرن
استفاده از درمان های غذاییاستفاده از مکمل‌های موثر برای کنترل میگرن
اصلاح سبک زندگی با تحرک و تکنیک های آرامبخشاستفاده از دمنوش گیاهی

البته مصرف کافئین برای هر فرد ممکن است تاثیرات مجزایی داشته باشد. برای درمان میگرن با مصرف خوراکی های کافئین دار، لازم است محرک های میگرن را شناسایی کنید.

درمان میگرن در منزل

هر فرد ممکن است به طور متفاوت به مواد غذایی واکنش نشان دهد، بنابراین مشاوره با پزشک و یک رژیم غذایی مناسب برای شرایط خاص، می‌تواند کمک کننده باشد.

برای درمان میگرن در خانه لازم است بدانید چه مواردی باعث عود کردن بیماری شما میشود. بنابراین تا جایی کخه میتوانید این محرک ها را کنترل کنید.

برای کنترل سریع میگرن در خانه چه کنیم؟

برخی راهکار های سریع درمان میگرن در خانه وجود دارد که شما می توانید در زمان بروز حملات از این راهکار ها بهره ببرید. در ادامه به برخی از اصلی ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

استراحت کافی

استراحت و آرامش منجر به کاهش استرس و اضطراب می‌شود که می‌تواند بر درمان میگرن تأثیرگذار باشد. این روش می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای مدیریتی مهم برای کاهش فراوانی حملات میگرن باشد. همچنین در زمان بروز حملات شدت آن را کنترل کند.

راهکار های مدیتیشن

راهکارهای استراحت برای مدیریت میگرن تمرینات یوگا و مدیتیشن برای کاهش استرس ایجاد محیط آرام و مناسب برای استراحت ایجاد الگوی خواب منظم و کافی برای بهبود وضعیت تمرینات تنفسی و آرامش برای کاهش میگرن تمرینات تنفسی و روش‌های آرامش بخش می‌توانند به کاهش فشار و تنش عضلات کمک کنند که این نیز می‌تواند در کاهش درد و احساس تنش موثر باشد. روش‌های کاهش استرس و اضطراب تمرینات تنفسی عمیق و مدیتیشن گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش انجام فعالیت‌های آرامش‌بخش مثل ماساژ یا حمام گرم بسیار موثر است.

رعایت رژیم های غذایی

مصرف مواد غذایی مناسب می‌تواند در کنترل حملات میگرن مؤثر باشد. برخی مواد غذایی مانند زنجبیل، سبزیجات و ماهی‌های چرب می‌توانند به کاهش درد و شدت میگرن کمک کنند. برای کنترل این اختلال لازم است ابتدا محرک های درمان میگرن را شناسایی کرده و طبق آن عمل کنید.

هیدراته بمانید

مصرف آب کافی و مواد مغذی به تأخیر از دست دادن مایعات و کمک به جلوگیری از حملات میگرن کمک می‌کند.

از اضطراب دوری کنید

علاوه بر رعایت تکنیک های مدتیتیشن در طول روز تا جایی که می توانید از محیط های پرتنش و استرس زا دوری کنید. همچنین ایجاد الگوی خواب منظم و کافی برای بهبود وضعیت بسیار موثر است.

درمان میگرن در خانه

درمان میگرن با دارو های خانگی

آیا طب سنتی به درمان میگرن کمک می کند؟ با رعایت مراقبت های زیر تا حدی این اختلال را کنترل کنید:

  • بابونه: بابونه دارای خواص ضد التهابی و آرام بخش است که می‌تواند به تسکین درد و التهاب ناشی از میگرن کمک کند.
  • زنجبیل: زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است که می‌تواند به کاهش شدت و دفعات سردردهای میگرنی کمک کند.
  • نعناع: نعناع دارای خواص ضد التهابی و گشاد کننده عروق است که می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از میگرن کمک کند.
  • زردچوبه: زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به کاهش شدت و دفعات سردردهای میگرنی کمک کند.

آیا درمان میگرن در خانه موثر است؟

برای درمان میگرن در خانه، لازم است سبک زندگی خود را اصلاح کنید. بدون شک راهکار های درمان در خانه نمی تواند به عنوان راهکار اصلی برای کنترل اختلال به شما کمک کند. اما لازم است در کنار درمان های همراه، برای کنترل حملات موارد بالا را نیز در نظر بگیرید. درمان خانگی میگرن در طولانی مدت باعث کاهش دفعات و شدت حملات می شود. بنابراین می توان در طولانی مدت از آن انتظار داشته باشید.

سخن آخر

ترکیب درمان‌های خانگی و استراتژی‌های اصلاح سبک زندگی با دارو می‌تواند به طور موثری درد آنها را مدیریت کند. اگر این روش ها در تسکین در شما موثر نباشد، توصیه می شود برای اصلاح برنامه درمانی با پزشک مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان خانگی درد شدید میگرن می توانید به دکتر ناصر مهربان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط