Search
Close this search box.
درمان ام اس با rTMS

درمان ام اس با rTMS

درمان ام اس با rTMS برای چه کسانی مناسب است؟ کدام افراد می توانند از این روش درمان برای کنترل و درمان علائم اختلالات ام اس بهره مند شوند؟ آیا این درمان نوین می تواند به افراد در این زمینه کمک کند؟ آیا درمان ام اس با آر تی ام اس برای تمام کسانی که به این اختلال مبتلا هستند مناسب است؟ در این مقاله از سایت دکتر ناصر مهربان قصد داریم به هر آنچه باید در رابطه با این موضوع بدانید، بپردازیم.

درمان ام اس با rTMS چیست؟

درمان ام اس با RTMS به معنای درمان با کمک تحریک مغناطیسی تکراری (Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation) است. RTMS یک روش درمانی غیرتهاجمی است که در آن از میدان مغناطیسی برای تحریک ناحیه‌ های خاصی از مغز که بیماری ام اس آن را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده می ‌شود.

درمان ام اس با آر تی ام اس

ام اس یک بیماری اختلال ایمنی است که باعث آسیب به پوشش عصبی مغز و نخاع می شود. این بیماری می ‌تواند علائم مختلفی از جمله خستگی، ضعف عضلانی، اختلالات تعادل و مشکلات شناختی را ایجاد کند. بنابراین کنترل این علائم از مواردی است که لازم است از همان ابتدای تشخیص، جدی گرفته شود.

آیا درمان ام اس با آر تی ام اس موثر است؟

rtms درمانی است که با تحریک ناحیه‌های خاصی از مغز، تاثیر مثبتی در برخی از علائم ام اس می ‌گذارد. با ایجاد میدان مغناطیسی قوی و تکراری، تحریک الکتریکی در ناحیه‌های مختلفی از مغز ایجاد می‌شود. این تحریک می‌تواند فعالیت نورون‌ها را تغییر دهد و بهبودی در علائم ام اس ایجاد کند.

در خصوص موثر بودن این روش باید گفت این درمان می ‌تواند بهبودی در التهاب‌های مغزی ناشی از ام اس، کاهش فعالیت سیستم ایمنی و تأثیر مثبت بر تعادل عملکرد نورون‌ها را افزایش دهد.

به منظور اثربخشی بیشتر بر درمان ام اس ممکن است این روش درمانی به همراه سایر روش های درمانی دیگر مورد استفاده قرار گیرد تا کیفیت زندگی افراد مبتلا به این اختلال کاهش پیدا نکند.

آر تی ام اس در کدام علائم ام اس تاثیر مثبت می گذارد؟

آر تی ام اس می‌تواند در کاهش خستگی، بهبود عملکرد شناختی، کاهش درد و بهبود تعادل بیماران ام اس مؤثر باشد. بنابراین متخصص با بررسی وضعیت عمومی شما می تواند این تشخیص را بدهد که آیا ام اس برای بهبود علائم بیماری در شما موثر است یا خیر.

دقت داشته باشید هر نوع درمان برای ام اس باید با مشورت و تجویز متخصص مغز و اعصاب یاشد. پزشک شما می‌تواند شما را در مورد مزایا و معایب RTMS و سایر گزینه‌های درمانی مطلع کند و به شما راهنمایی کند که آیا RTMS مناسب برای شما است یا خیر.

آیا درمان ام اس با rtms برای همه مبتلایان مناسب است؟

خیر، RTMS به عنوان یک روش درمانی برای ام اس مناسب برای تمامی بیماران نیست. هر بیمار مبتلا به ام اس دارای ویژگی‌ها و شرایط منحصر به فردی است و اثرات واکنش به درمان‌ها ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد.

بنابراین با توجه به این مورد rTMS در برخی از بیماران ام اس اثرگذار است و بهبودی در علائم آن‌ها را ایجاد می کند. با این حال، در برخی دیگر از بیماران ممکن است به این روش درمان پاسخ ندهند یا اثرات جانبی ناخواسته ‌ای برای آن ها داشته باشند. همچنین درمان با این روش در برخی موارد ممکن است با شرایط پزشکی دیگری که بیمار دارد، تداخل داشته باشد.

تعداد جلسات آر تی ام اس برای درمان چقدر است؟

تعداد جلسات لازم و همچنین فواصل زمانی بین هر جلسه چیزی است که با توجه به وضعیت شما توسط متخصص مغز و اعصاب بررسی می شود. بنابراین نمی توان به راحتی در این مورد تصمیم گیری کرد. اگر در این خصوص نگران هستید، با متخصص خود در این باره مشورت کنید. با توجه به پیشرفت شما و همچنین علائم بیماری و بررسی سایر موارد این مورد برای هر شخص متفاوت است و تصمیم گیری در اینباره نیاز به تخصص و تجربه دارد. بنابراین بهترین متخصص مغز و اعصاب در این زمینه می تواند به شما در این خصوص و همچنین نکاتی که باید درباره جلسات بدانید، کمک کند.

جلسات درمان ام اس با rtms برای شما دردناک نخواهد بود و نیاز به نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

سخن آخر

مزایای درمان ام اس با RTMS در دنیا شناخته شده است. اما اگر قصد درمان با این روش را دارید لازم است با متخصص خود در این باره مشورت کنید. متخصص با توجه به شرایط شما، سابقه بیماری، علائم و نیازهای خاصتان بررسی می کند که کدام یک از روش های درمانی می تواند برای شما مناسب باشد.

دکتر ناصر مهربان متخصص مغز و اعصاب در تهران با سال ها سابقه در زمینه درمان بیماری های مغز و اعصاب با rTMS به شما کمک می کنند. ایشان مفتخرند توانسته اند در این سال ها به افراد زیادی در خصوص کنترل و درمان اختلالشان کمک کنند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط